Thursday, May 21, 2009

semangat yang hilang!



dimana semangatku yang lalu?
semangat untuk belajar kerana ALLAH.

semangatku kian pudar kini.
xmembara2 seperti dulu.
jiwaku seakan lemah.

aku tahu,
aku banyak bekerja islam sejak akhir2 ini,
yang mana aku xbegitu dulu.
aku merasa indah bekerja,
namun apa yang aku risaukan,,,
kerana AKU SUDAH MENGABAIKAN SELURUHNYA TANGGUNGJAWABKU sbg seorg pelajar.
aku yang lemah.
aku yang bersalah.

aku sudah tidak mampu mengimbangi masa2 ku.

namun,
aku bersyukur pada Allah,
kerana ALLAH menyedarkan aku bahawa semngat aku kian hilang..

aku harus cari dan bina semangat itu semula.
ya!
harus.

aku tahu,
prioritiku sekrg adalah tarbiyyah dan dakwah,
tp itu tak bermakna..
aku sampai mengabaikan masa studiku.
aku sampai malas untuk belajar.
INILAH SALAHKU!

pabila ku sakit 2,3 hari ini..
ake mula sedar...
ALLAH nak merehatkan aku.
nak memberikan aku masa lebih.
masa lebih untuk aku fikirkan mengenai HAK2 pada diriku.
hak2 yang aku abaikan dulu.

terima kasih ALLAH.
atiqah yang semangat MERAH nya, makin menjadi semangat PINK...
hari ini...dan seterusnya..takkan MALAS2 LAGI.
MASA YG ALLAH bg UNTUK atiqah SEBENARNYA ADALAH CUKUP,
CUME atiqah je yang tak berkehendak untuk memaksimakan masa yang ada!


terima kasih ALLAH.
SBB KINI...SEMANGAT DAN KEMAHUAN ITU MUNCUL SEMULA.
SEMANGAT ITU MEMELUKKU SEKRG..
OH SEMANGAT...TERUSLAH BERDAMPING DGN DIRIKU! JANGAN MERAJUK LAGI, YE?

No comments: