Monday, December 21, 2009

JEPUN: episod 6

 CATATAN KEMBARA HARI-HARI TERAKHIR
LOKASI: YAMAGUCHI & FUKOUKA


Sesungguhnya, aku telah faham bahawa da'wah ini da'wah Allah dan da'wah kepada Allah...
Maka seandainya hati aku sendiri kosong tanpa Allah, apa mungkin aku memimpin mereka ke arahNya?

Sesungguhnya, aku telah faham bahawa da'wah ini da'wah Allah dan da'wah kepada Allah.
Maka sekiranya aku masih lagi gagal mencintai Allah wa Rasul melebihi segala cinta yang lainnya, adakah aku masih bertanggapan bahawa mereka yang aku da'wahi akan mencintai Tuhan dan Rasulnya itu?

Sesungguhnya, aku telah faham bahawa da'wah ini tentang kerja dan bekerja. Ya, jika tidak, apa pantas untuk As-Syahid berkata;
                                                     "Nahnu Qaumun 'Amaliyyun"
 
"Kita adalah kaum yang berorientasikan amal"
Maka adakah cukup untuk aku sekadar berkata-kata tanpa amal yang jelas dan ikhlas?


"Aslih nafsak wad'u ghairak"
"Perbaiki diri sendiri, dan serulah orang lain"
 "Tegakkan Islam dalam dirimu, nescaya ia akan tertegak di tanah airmu"

.............


(gambar: pemandangan sawah padi di belakang rumah fiza yamaguchi)

(gambar: pelabuhan MOJIKO -on the way to pulau khusyu)

(gambar: xingat nama tempat ni dalam nihon..hehe..)

( gambar: FUJI san- mount FUJI)

..........

credited: sisters YAMAGUCHI ( fizah-chan, rohana-chan, dan diana-chan)

To Fizah: tqa rindu kekuatan dan semangat kamu.
To Rohana: love you dear. rasa masa yang kite spend bersama sangat singkat..apa jua, jazakillah khair sebab rohan ajar akak bahasa nihon..juga mempromosikan nama nihon akak " RABU-RABU KAWAI CHAN"..(blushing2)..
To Diyana :  moga terus tabah dan istiqamah...kuatkan hati..huuu...i wanna hug you dear..rindu rumah dan kucing kamu yang "kawai"..huu


also lots of love and thanks to A'thiqah Fukouka........
our sweet memory will remains forever insyaallah...

tkah, khas untuk kamu yang disayangi:

 moga terus kuat dan tabah.......di negara sana...!!



No comments: