Saturday, November 7, 2009

Tahu ke saya hilang CINTA hati?



Pernah rasa jatuh cinta?
saya pernah..dan selalu jatuh cinta..

SAYA JATUH CINTA dengan ALLAH..
dan saya sedang berCINTA dengan ALLAH..

tak percaya bukan?

tiada siapa dapat faham RASA ini,
melainkan sesiapa yang turut merasai CINTANYA.

"Sebab hanya sesiapa yang pernah merasai kebahagiaan bermesra dengan ALLAH,  tahu pedihnya bila hilang KEMANISAN itu.. "



saya selalu pelik,
ramai sangat orang bercinta dengan ALLAH,
dan juga ALLAH cintakan mereka..
tapi kan,,,
cinta ALLAH itu..tak pernah HABIS..
macam cukup je untuk semua orang dan semua makhluk yang ada di muka bumi..


memang hebat ALLAH.
pencinta TERHEBAT.

memang SETIA juga..
dan PEMAAF..
ish2, entah ade ke pencinta manusia seperti ini???
MANA ada kan!

ALLAH xboleh disamakan dengan MAKHLUK..
ALLAH xde tandingan lain!!!



kalau ada manusia tu, TIPULAH manusia tu..
BERPURA-PURA kot depan saya...
sbb manusia selalu lemah dan penuh kekurangan...
takkan ada yang SETIA, JUJUR, PEMAAF DAN HEBAT seperti ALLAH ini..



Pernah beberapa hari lalu,
saya sedih dan bermuram durja saja,
hampir setiap jam saya menangis...
menitis air mata tanpa henti..
siapa TAHU?
tentu hanya saya dan pencinta saya yang tahu..kan?


Hhehe, mak saya tahu juga, 
sbb kata mak,
saya ni tak habis2 jadi PUTERI AIR MATA :)


Ramai  SAHABAT tanyakan keadaan saya..
jangan risaukan saya..kerana saya tahu diri saya OK.


SAHABAT saya sayangkan saya,
dan saya juga tentu sayangkan  mereka..
tapi sayang saya ini mesti la LEBIH untuk ALLAH..


maaf, 
TERKADANG itu, saya hanya berdiam diri..
kerana susah untuk saya gambarkan RESAH sesak NAFAS HATI saya..
saya sedang putus cinta SAAT itu..

PUTUS CINTA MANUSIA DAH begitu cukup PEDIH,
inikan pula hilang CINTA ALLAH.
sakit dan derita hanya HATI sendiri yang RASA.


betapa sakit...dan KOSONG jiwa saya.
astaghfirullah..
sakit tenat teramat..




puas  saya mencari HATI saya,
kemana menghilang..
rupanya  HATi saya telah dicuri..
laknat betul KESERONOKAN  DUNIA...
ish2...boleh pulak die curi hati saya sekejap..
geram!!!!!!

saat hati saya dibawa lari,
saya tak perasan pada asalnya..

tapi kemudiannya,
saya rasa saya HILANG sesuatu..
hidup saya KELAM dan TERUMBAND AMBING..
"Tak terurus" perkataan yang lebih tepat...

saya hanya mampu menangis dan minta CINTA HATI saya MAAFkan saya dan terima saya semula...

bagilah HARAPAN pada saya balik..
KERING la saya..kalau begini.



saya mencari-cari..
dan baru saat ini, 
saya rasa..... 
saya bertemu semula dengan CINTA HATI saya..

terima kasih ALLAH kerana menerima saya semula..




moga saya terus bersama cinta ALLAH.
jangan ganggu saya encik DUNIA!!!
SAYA BENCI KAMU.


oh ALLAH,
HATI ini hanya MILIK-MU..
HATI ini KEMBALI padaMu..


Hari ini dan masa ini adalah dan hanyasanya miliknya KAMU.

mohon diberi kecukupan tenaga untuk diri ini terus kuat melangkah.

mohon diberi keberkatan masa agar segala urusan ini dipermudahkan...

mohon diberi kenikmatan hidup agar diri ini terus dalam kebahagiaan..

mohon dan mohon teramat jangan sampai kekurangan diri ini sampai terpaksa menyusahkan yang lain..

dan mohon dengan amat sangat....
agar diri ini diampuni dari segala KEKOTORAN DOSA DAN MAKSIAT..


mohon yang amat-amat sangat...

ameen








8 comments:

Anonymous said...

salam

cool!!!
hehe

wallahualam
azie yg penyibuk lagi

Ahsani Taqwiim said...

wslm..

azie, mane ade awak penyibuk...
kan azie cakap, akak nie pengubat jiwa jantung azie...
hehehe...

cool eh...

hehehe

farah said...

assalamualaikm,, akak..!

ur post makes me realize that i'm not alone.. hehe~
rndu akak.,

farah hanani-
warga townsville

Ahsani Taqwiim said...

to farah townsville

waalaikumsalam..

subhanaALLAH, rindunye kat farah..
akak masih ingat kehangatan kite berusrah di AIRPORT sydney malam yang sejuk tu..

farah,
farah takkan pernah keseorangan,..
sbb seringakali kita rasa keseorangan, seringkali itulah ALLAH menemani kita,
selagimana kita ingat pada DIA.

insyaALLAH :)

bintang kehidupan said...

mintak izin link kan ke FB..nak share artikel ni dgn kenkwn..

Ahsani Taqwiim said...

to bintang kehidupan:

owh, sila2 lah copy n paste,,,no worries

Qasya Chentha said...

ukhti.....salh kah kte sukakan someone???i'm confuse...

Atiqah Humaira said...

waaalaikumsalam wbkh..

xsalah menyukai sesoarang..

tapi dengan syarat..

menyukai seseorang kerana ALLAH.. dan dengan cara yang ALLAh TETAPKAN untuk kita menyukainya..

tp ramai org sekarang, bercinta, tapi langgar banyak batasa2 ALLAH..
itu cara menyukai yang salah.

nauzubillahi minzalik.


wallahualam.

doakn moga ALLAH sama2 ampunkn dosa2 kita..insyaallh.