Wednesday, June 17, 2009

bayi?



ingin menjadi seperti bayi...
ingin seperti bayi itu..
ingin...
ingin..

mengapa?
atiqah ada alasan dan rahsia yang harus disembunyikan..
ALLAH lebih mengetahui segala yang ada dalam isi hati..
huhuu..




KENAPA AKU DIUJI?

"Apakah manusia itu mengira bahwa mereka dibiarkan (saja) mengatakan: "Kami telah beriman", sedang mereka tidak diuji lagi? Dan sesungguhnya Kami telah menguji orang-orang sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah mengetahui orang-orang yang benar dan sesungguhnya Dia mengetahui orang-orang yang dusta. " (Al-Ankabut ayat 2-3 )


KENAPA AKU TIDAK MENDAPATKAN APA YANG AKU IDAM-IDAMKAN?

"Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui. "(Al-Baqarah ayat 216 )

"Janganlah kamu bersikap lemah, dan janganlah (pula) kamu bersedih hati, padahal kamulah orang-orang yang paling tinggi (darjatnya), jika kamu orang-orang yang beriman. "(Al-Imran ayat 139 )

BAGAIMANA AKU HARUS MENGHADAPINYA?

"Hai orang-orang yang beriman, bersabarlah kamu dan kuatkanlah kesabaranmu dan tetaplah bersiap siaga (di perbatasan negerimu) dan bertaqwalah kepada Allah supaya kamu beruntung. "(Al-Imran ayat 200)


Jadikanlah sabar dan solah sebagai penolongmu. Dan sesungguhnya yang demikian itu sungguh berat, kecuali bagi orang-orang yang khusyu'.
(Al-Baqarah ayat 45 )

.................

APA YANG AKU DAPAT DARI SEMUA INI?

"Sesungguhnya Allah telah membeli dari orang-orang mu'min, diri dan harta mereka dengan memberikan surga untuk mereka. "(At-Taubah ayat 111)

"Cukuplah Allah bagiku; tidak ada Ilah selain Dia. Hanya kepada-Nya aku bertawakal."(At-Taubah ayat 129 )

Sungguh Allah la pantas untuk kita dekati, saat gembira, saat duka, saat rindu bahkan dalam setiap saat..Ya Allah..Engkaulah Cinta Sejati, Engkaulah Rindu Hakiki


"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."[13:11]


No comments: