Friday, August 27, 2010

mengapa akhawat CEREWET memilih pasangan hidup?





Ukhti,

Cinta itu tumbuh kerana terbiasa...



terbiasa dekat...



terbiasa ada...



terbiasa bersama...



terbiasa saling menyapa...



terbiasa diberi perhatian...



terbiasa  berkongsi rasa..




Cinta itu teramat bening...



DULU mungkin saja, tiada rasa apapun.....namun perlahan...


tanpa kita sEdari...rasa itu sudah menjalar ke seluruh bahagian jiwa kita,,,menguasai kita...



Awalnya mungkin kita akan merasa kaget dengan kehadirannya. ..



Terganggu oleh sms-sms nya....



Terganggu oleh pertanyaan-pertanyaan nya....



Namun...tanpa kita sedari...



saat dia tiada...



saat sms tak kunjung tiba...



saat telefon tak berdering lama....



akan ada perasaan kehilangan.. ..



setiap saat melihat ke HP...menunggu deringnya...



setiap saat menjeling ke laptop...menunggu onlinenya... ..



Dan itukah...yang dinamakan dengan...CINTA??"



itukah....?? ???????




.............




sungguh hati gadis ini lemah....



hati gadis ini mudah dijangkiti virus merah jambu....



dan bagaimana jika kita telah jatuh cinta...



bagaimana ternyata hati kita dan dia sudah saling merindu...mengingin kan adanya kebersamaan. ..



merindukan adanya kasih yang tanpa akhir...



sementara... .KITA  dan DIA BELUM HALAL....!!! !!!



DAN MUNGKIN KITA DAN DIA TIDAK AKAN PERNAH JADI HALAL....!!! !!!

BERAT ukhti,

BERAT BEBANAN RASA INI.


..........


wahai akhi/ikhwah sekalian,



sanggupkah engkau dipertanggungjawabkan sms-sms kamu...?? ?



sangggupkah engkau dipertanggungjawabkan kata-kata manismu saat sms, chatting bahkan berbual dengan kami?



sanggupkah engkau dipertanggungjawabkan tangis kami kerana mulai merindukanmu???



mulai berharap padamu...???



Tolong, kami hanya ingin menjaga diri . 

Menjaga amal kami tetap tertuju padaNYA.



Kerana janji Allah itu pasti. 

Wanita baik hanya diperuntukkan buat laki-laki yang baik.




...........





Ya akhi....ikhwan. ..calon pemimpin kami di masa depan....



Jika engkau benar-benar serius...mengapa engkau hanya bersembunyi dibalik internetmu.. .???



Bersembunyi dibalik HPmu...???



Bersembunyi dalam kata-katamu. ..???????



kami sudah lelah dengan semua itu...



yang hanya berani di dunia maya...



yang hanya berani di dunia sms...



dan yang lari dari tanggungjawab setelah merasa tidak cocok....???




......................




kami wanita ingin pemimpin yang berani....



kami wanita yang ingin menjaga diri...



kami wanita yang tidak ingin diberi harapan palsu...



kami wanita yang ingin laki-laki yang halal.....



DENGARLAH AKHI/IKHWAH...KAMI WANITA YANG BERBEZA...!! !!!!



PERNIKAHAN ADALAH KESUCIAN....


Jika engkau memang sungguh serius...


DATANGLAH PADA ORANGTUA KAMI...!!!

DAN SEGERAKANLAH PERNIKAHAN BUAT KAMI!!!


MENGAPA TAKUT BERIKHTIAR KE ARAH PERNIAKAHAN BUAT KAMI??

MENGAPA MUDAH BERPUTUS ASA BILA GAGAL MEYAKINKAN IBU BAPA KAMI ATAU IBU BAPA KAMU??

sedangkan ini adalah sebuah ibadah dan jalan menuju redha ALLAH?


.............

Mengapa kami  dikatakan memilih dalam menentukan pasangan hidup kami?



maka...



kami  akan menjawab..



bagaimana mungkin kami lalai dalam memilih calon suami kami...!!!!!!!!



suami kami nanti akan menjadi pembimbing agama kami...penjaga kami...pelindung kami...



mentaati suami kami adalah salah satu jalan kami ke surga...



ketaatan pada suami adalah lambang kesolehan kami....



ketahuilah..



kami bukanlah gadis yang  TERSANGAT cerewet dalam memilih pasangan hidup.



Siapalah kami untuk memilih permata sedangkan kami mungkin hanyalah sebutir pasir yang wujud di mana-mana.



Tetapi kami juga punya keinginan seperti wanita solehah yang lain,

dilamar lelaki yang bakal dinobatkan sebagai ahli syurga, memimpin kami ke

arah tujuan yang satu.



Tidak perlu kau memiliki wajah setampan Nabi Yusuf Alaihisalam, juga

harta seluas perbendaharaan Nabi Sulaiman Alaihisalam, atau kekuasaan

seluas kerajaan Nabi Muhammad Shallallahu alaihi wa sallam, yang mampu

mendebarkan hati jutaan gadis untuk membuat kami terpikat.



Andainya kaulah jodoh kami yang tertulis di Lauh Mahfuz, Allah pasti akan

menanamkan rasa kasih dalam hati kami juga hatimu. Itu janji Allah. Akan

tetapi, selagi kita tidak diikat dengan ikatan yang sah, selagi itu

jangan dibazirkan perasaan itu kerana kita masih tidak mempunyai hak

untuk begitu.



Permintaan KAMI tidak banyak. Cukuplah engkau menyerahkan seluruh dirimu

pada mencari redha Illahi. Kami akan merasa amat bernilai andai dapat


menjadi tiang ataupun sandaran perjuanganmu. Bahkan kami  amat



bersyukur pada Illahi kiranya kamilah yang ditakdirkan meniup semangat


juangmu, menghulurkan tangan padamu untuk berpaut sewaktu rebah atau

tersungkur di medan yang dijanjikan Allah dengan  kemenangan atau syahid itu. 

Akan kami keringkan darah dari lukamu dengan tangan kami sendiri. 

Itu impian kami.



Kami pasti berendam airmata, andainya engkau menyerahkan seluruh cintamu kepada kami semata.



Cukuplah kau mencintai Allah dengan sepenuh hatimu kerana dengan mencintai Allah, kau akan mencintai kami kerana-Nya.



Cinta itu lebih abadi daripada cinta biasa.



Moga cinta itu juga yang akan mempertemukan kita kembali di syurga….

Insyaallah.



15 comments:

aishah_conteng_je said...

sukanya gambar tu!

Atiqah Humaira said...

suke juge ;)

ibnuazlan said...

Noted ;)

cahayaharumankasturi said...

bicara sampai ke hati

Nursyahirah said...

jazakillah khair akak :)



betul2 sampai ni.

Atiqah Humaira said...

inbu azlan: alhamdulillah

cahayaharuma kasturi: alhamdulillah :) moga mengambil manfaat dan kita lebih berhati2, sangat berhati2..insyaallah


nursyahirah: waiyyaki syira... alhamdulillah dah "sampai".. gembiranya akak..


sekarang ni memang ALLAH masyarakat dan diri remaja dengan perasaan. jadi, akak lebih gemar berkongsi rasa tentang rasa sebagai seorang remaja... lagipun, benda ni dekat dan kena dengan jiwa..

asal baik untuk manfaat orang lain, akak sudi berkongsi apa sahaja cerita, insyaallah

nuri2cahaya said...

salam tiqah..mohon izin share~

Ada said...

salam kak tiqa..nk amek post nie n letk kat post kite bole x??

Atiqah Humaira said...

nuri2cahaya: piqah comel, sharelah.. insyaallah moga bermanfaat.

Ada: insyaallah ada, boleh.. ambiklah..

aisuki said...

sgt sesuai utk mad'u nih...
mintak izin buat note FB ye..
jzkk y aukhti..

Atiqah Humaira said...

aisuki: sila2.. insyaallah moga bermanfaat buat semua ukhti/ sisters yang disayangi ALLAH..

moga sama-sama kuat bermujahdah menjadi hati masing2.. insyaallah.

Izdihar said...

tiqah, minta izin share di fb n blog, bisa nggak?
jzkk ya ukhti :)

Atiqah Humaira said...

izdihar: boleh2... asal bermanfaat :)

Khazinatul_Asrar said...

true true true ;)
mahu jadi solehah, kena ada solehnya. namun dalam masa utk menunggu yg soleh, cuba2lah kita perbaiki mana yang mampu sebelum dipimppin utk menjadi solehah :)

mohon copy paste ya ^^

mbakrizq said...

noted.

izin copy ya ukh.
jzkr :)