Monday, August 30, 2010

looking into a mirror

I'm Starting With The woman In
The Mirror,

I'm Asking Her To Change
Her Ways

If she wanna Make The
World A Better Place

Take A Look At herself And
Then Make The Change

she Gotta Get It Right, 
While she Got The Time


(ubah lirik lagu Michael Jackson, hehe)


masa mengubah diri.


.........


Adik ira cakap, 
aku ni emotionally unstable. selalu begini. fragile. mudah menangis.


bila emosi xstabil,
aku tend untuk diam diri..dan lari dari "rumah"
pergi cari tempat untuk aku tafakkur dan beruzlah seorang diri.
tenangkan hati.


Adik ira cakap,
kalau aku tak pandai nak kawal emosi bila aku unstable,
benda ni akan menyusahkan hidup aku.
aku buat orang risau.


aku bukan jenis pemarah.
aku bukan jenis panas baran.
cuma aku, diam jika aku sedih dan jadi amat sensitif.
itu sahaja.




Adik ira cakap,
kalau aku nak buat sesuatu, 
aku kena fikir consequences.


Adik ira cakap,
orang yang paling sesuai hidup dengan aku 
ialah orang yang amat2 penyayang dan prihatin.
yang amat2 menyayangi aku, memahami dan 
menerima aku seadanya.


ada ke orang seumpama ini?
aku tak jumpa lagi hingga kini.




aku yang harus mengubah diri.
cuba lagi.











No comments: