Thursday, August 19, 2010

Adik-adikku dah nak kahwin ;)




Alhamdulillah..
Perasaan seorang kakak bahagia dan gembira bila anak-anak usrah nya..
sudah ada yang mahu menyunting..
lagi-lagi ianya datang dari seorang ikhwah yang diyakini agama dan fikrahnya..

SUBHANAALLAH..
BAHAGIA NYA KAMU OH ADIK-ADIKKU :)
AKAN ADA YANG MAMPU MEMBIMBING TANGANMU MENUJU SYURGA :)
AKAN  ADA YANG MENYOKONG KAMU DALAM MEMPERJUANGKAN AGAMA :)
AKAN ADA YANG MENDORONG KAMU TERUS TAAT DAN TERUS TSABAT DI JALAN INI :)

insyaallah,
dari antunna akan lahirnya para mujahid2 yang bakal meneruskan perjuagan perjalanan kalian,.
dari antunna akan bergegar bumi ini.. dengan teriakan seruan tauhid kepada ALLAH yang bertalu-talu..
dari satu generasi ke generasi berikutnya..

aku gembira bagi antunna, oh adik-adikku.. anak-anakku..

SubhanaALLAH..
ini agaknye ye perasaan seorang ibu tatkala wakil bagi pihak lelaki datang merisik si anak daranya..
sungguhpun diriku, belum bergelar ibu bagi anak2 yang bakal lahir dari rahimku sendiri,
namun bila anak-anak usrah yang aku usaha mendidik dan meyayanginya..sudah mahu disunting orang..
perasaan ini sedikit sebanyak terusik...
dalam bahagia ada sendu pilu.

aku menangis, adik-adikku.

ya,
 tak sepatutnya aku menangis di saat melihat antunna senyum bahagia..
tentu nanti antunna akan turut sama bimbang perihal diriku..
biarlah aku sendiri..

dalam diam..
aku memanjat kesyukuran untuk antunna,
dalam diam,
aku berdoa untuk antunna,
dalm diam,
aku merindui antunna,
dalam diam,
aku menyayangi antunna kerana ALLAH.

mungkin antunna  tak pernah tahu akan ini..
apatah lagi membaca suara hati ini..
kerana kakak antunna ini..
sudah lama membiarkan "rumah" nya tidak berpenghuni..

tapi aku biarkan sisa-sisa perasaan ini mengalir..
dalam tiap loncatan baris kata..
agar memenuhi ruang ini..
ruang rumah,
ruang jiwaku..

..............





adik-adikku,
tiada apa yang aku harapkan dari antunna,
cuma satu..

TERUSLAH TSABAT DAN ISTIQAMAH DALAM BERAGAMA.

kita menyembah ALLAH.
ingat selalu adik-adikku..
bahagia yang antunna cari..bukan bahagia sekadar dunia..
tapi BAHAGIA DI AKHIR SANA.
itu yang abadi dan yang pasti!

tanggungjawab antunna bukan sekadar menjadi ibadullah,
tapi lebih besar dari itu.. khalifatullah
DAKWAH ADALAH YANG UTAMA.

BERNIKAHLAH KALIAN DI JALAN DAKWAH.

PASTI BAHAGIA HINGGA KE SYURGA  :)

.........

Doakan juga buat bahagia kakakmu,
Ditemukan dengan ikhwah terbaik buat akhirat kakakmu..
Ditemukan dengan ikhwah yang ikhlas ..
Ditemukan dengan ikhwah yang jelas fikrahnya..
yang sabar, tenang dan tegas berpendirian..

Doakan ya buat kakakmu..

kakak yang tidak pernah sempurna buat antunna.






PUISI INI KHAS BUAT PUTERI PERMATA HATIKU:




Dari satu titik, Kalian jalin janji suci.
Rajut kisah, gapai kemuliaan.

Di atas sajadah syukur, Kalian bergandeng tangan.
Kembangkan layar, kayuh bahtera.
Melawan gelombang,
Menyelami  samudera bernama kehidupan.

Dinaungi doa sepanjang musim,
Kalian syahadahkan tekad putih.
Untuk merungkai hikmah keabadian bertuhan.
Untuk menggores kembali zarah cemerlang peradaban.

Dengan Cinta, Iman, Satu Tujuan.

Barakallah laka wa baraka alaika wa jama'a bainakumma fii khair...

12 comments:

. . . h u s n a . . . said...

seronok+sedih.
doakan yang terbaik buat mereka.

Atiqah Humaira said...

:) JAZAKILLAH KHAIR KERANA MEMAHAMI

cahayaharumankasturi said...

puitis puisinya :)

-hazen said...

subahanallah.

baiah solehah memang indah.

Nursyahirah said...

salam akak..
akak auckland ea yg kawen?

:)

Atiqah Humaira said...

cahayaharruman kasturi : heheh, jazakillah khair :) tqa memang suke puisi2 ni.. puisi mendekat dengan hati.. rasa mcm melalui puisi, boleh sampaikan semua benda.. tapi kadang2 ku, orang xfaham ape yang tqa tulis :) kalau faham pun, mybe bukan 100% faham.
tqa je yang faham ;)


hazen: alhamdulillah hazen. hazen belajar di mana? boleh je nnt tqa balik Malaysia, if nak kenal2 n jumpe2.. jom membina biah :)


nursyahirah: wslm dik..ha ah, insyaallah kakak auckland yang nak kawen, tapi anak2 usrah akak :) sayang, anak2 usrah akak ade few groups :) mungkin ada yang awak xknal kot.. xpe, senyap2 dulu eh, biar jadi misteri.

rahsiakan pertunangan, dan hebahkan perkahwinan :)

Anonymous said...

alhamdulillah.

semoga kakaknya juga segera2 lah ye.

kakaknya bila nak datang bermastautin di 504/43 anzac ye?

-tasha-

Atiqah Humaira said...

insyaallah..

ALLAH tahu bial masa yang terbaik untuk kakaknye..

hehe, kakaknye ini..nak kawen dengn syed qutb kat syurga sana ;)

doa-doa kanlah...

* ps: ade ke syed qutb lain kat dunia ni? yang tajam fikrahnya, lurus tekadnya, yang halus dan lembut bahasanya.. hehe, kalo ade, silahkan bgtau akak :) boleh isi borang.. lalala

transit said...

Assalamu alaikum...

Hello my friend! warm greeting!
your blog looks nice 0_0

by the way,
if you need to find unique fonts, you can go to our website.

best regards;

tasha said...

syed qutb ade masters in education. mungkin bleh mula pencarian dari situ :P

Zayana Yusof said...

salam kak tqa, zayana sini.
menumpang gembira atas senyuman akhowat auckland (:

Atiqah Humaira said...

tasha:

hehe, owh i see.. die ade masters dalam education eh :) xpe, daie murabbi semua nye masters dalam "education"= tarbiyyah.

hehe, kite tgklah ALLAH susun macammana. xramai sekarang yang rela menjadi daie murabii, ramai yang suke hidup untuk diri sendiri, xmemikirkan ummat :(

doakan kita sama-sama tsabat, insyaallah :)


zayana: sama-sama senyum :)