Friday, October 1, 2010

Nasihat Y

X: pernah rasa sedih sbb result teruk x?
Y:
PERNAH17:18
mestilah pernah

X:
ape yang Y buat?17:18
boleh share?
Y:

refleksi diri
17:19
tajdid niat17:19
tgk balik niat kita belajar17:19
hubungan kita dgn Allah mcm mana?17:19
hubungan kita dgn manusia mcm mana?17:19
dan lebih penting ada tak minta keredhaan ibu bapa17:20
walaupun sedih17:20
tp jgn smpi ianya dapat menjatuhkan kita smpi kite tak boleh bangkik17:21
dulu mmg pernah ana down17:21
result teruk17:21
ana jumpe ustaz ana..17:21
die tanya mcm mana niat ana dulu17:22
nak belajar untuk apa17:22
adakah kita terfikir utk Allah17:22
atau semata2 kepentingan diri sendiri17:22
nak itu nak ini17:22
lepas habis belajar17:22
jadi ustaz tu suruh ana tukar cara belajr17:24
waktu tu17:24
dan muhasabah diri17:24
tapi pe2 pun nasihat ana17:24
kalau kita dah berusaha17:24
walaupun Allah tak bagi kita berjaya17:24
pasti akan ada something yang menarik yang bakal berjumpa kita nnti17:25
dgn itu rajin2 tawakkal kepada Allah17:25
waktu nilah Allah nak tengok berapa banyak tawakkal kita kepada Allah
17:25
tqa17:27
jgn la bersedih17:27
sangat17:27
bukan semua apa yang kita harapakan kita akan dapat17:28
tp Allah pasti tau apa yang lebih baik utk kite17:28
jadii sentiasa bersangka baik dgn Allah ye17:28
wassalam

2 comments:

Anonymous said...

akhir2 ni sya bce blog akak asyik cte pasal sedih je. ada masalah ke?
- SSC Reader/ syg si comel reader -

Atiqah Humaira said...

biasalah... ups and down..