Tuesday, September 13, 2011

Dia dari Auckland.


  • assalamualaikum wbkh.. kaifa haluk? harap terus ceria, sabar dan kuat di sana. akak cuma nak cakap, akak....... huhu, dah lama nak cakap.. tapi malu,. oleh kerana dah xtahan teringat dan asyik membelek video2 lama dan gambar2 lama, maka oleh itu, akak nak ucapkan juge, i miss u... tolong doakan akak sentiasa tenang dan tabah di sini juge. assalamualaikum wbkh.

    • merindu, kak atiqah


    .............................................

    Wkmsalam wbt kakak atiqah ku..
    Aseef atas keterlewatan membalas msej akak..
    Sy mncari masa yg sy betul2 free utk mbalas msej akak dgn pnghayatan yg penuh dr hati sy.. (cewah~)
    Alhmdulillah kdaan sy d sini smakin sht setelah lg skali diserang batuk teruk yg mhilangkn suara sy lg skali & diserang pnyakit rasmi sy iaitu migrain.. tp getting better alhmdulillah..

    oo... Akak rindu sy rupenye.. hehehhh.... (sengeh kambing)
    Sy lg la malu nk ngaku blk, tp akk phm2 ajelahh~ uhukkk3! (buat2 batuk)=P

    InsyaAllah,kak.. Doa dr sy buat akak dan tmn2 lain yg memerlukan doa, moga semua nya tabah dlm mdepani ujian msing2,kak..
    Moga akk pun terus tabah dan btahan dgn segala ujian yg mnimpa..
    Doakan lah juga di sini, kak..Moga stiap lgkah kita msih dlm ksh sygNya, bkn dlm kdaan keterputusasaan, nauzubillah..

    Teruskan bersangka baik dgn Allah,kak.. =)
    Teruskan positif dan terus melangkah dgn hati yg BESAR!
    Hati yg BESAR3!
    Lelah itu Allah tahu,kak..
    Tangisan itu pun Allah tahu,kak..
    Pengharapan yg bertahun2 itu Allah mengerti..
    Hati yg meronta mencari bahagia itu Allah nmpak..
    Allah nak bg semua tu..bukan Allah xnak bagi..
    Tapi Allah nak kita sbr utk sdikit masa je lg kak..
    Sabar sikittt je lg..
    Tolaklah ketepi semua luka2 dari orang sekeliling yg mungkin tak memahami.. tapi Allah memahami..
    Allah sgt sygkn kita,kak.. Bersyukurlah atas segala nikmat yg diberikanNya..

    Cahaya itu kelihatan samar dari sini, pasti ketemu di penghujung jalan nanti, insyaAllah... =')

    Semua kata2 nasihat di atas xlain utk diri ini yg juga sdg diuji dlm mencari bahagia.. Jgn putus harapan, kak tiqah dan ira.. =)

    Moga sntiasa dlm rahmat Allah..
    salam syg,
    ira.. =)

    .................................

    Dia dari Auckland,
    adikku yang sedari dulu, 
    yang sangat memahami perasaan dan gelisah hatiku..
    walau dia jauh..
    walau aku tak menceritakan satu apa pun masalah ku padanya..

    namun dengan rahmat dan belas ehsan Allah,
    Allah menggerakkan hati dan lidahnya

    • untuk menuturkan semua ini..
    tiap butir katanya..
    menenangkan jiwaku yang tandus dan gersang ini..

    inilah ukhuwwaah fillah,
    ukhuwwah kerana Allah,
    yang dengan ukhuwaah ini..
    kami saling mengerti dan memahami.

    hanya yang memahami merasainya.

    Alhamdulillah ya Allah, 
    engkau menghadiahkan aku bidadari kecil ini..

    • untuk mengingatkan aku tentang KAMU.

    • untuk memulihkan aku dari segala luka, dan lara.


    Alhamdulillah 'ala kulli hal..

    Allah, tolong pelihara bidadari kecilku ini dan tempatkan dia di tempat yang mulia,
    di dunia dan akhiratmu..
    ameen.

    akak sayang ira.

2 comments:

Anonymous said...

kte nak tolong akak jage kak ira kat cni tapi selalu die yg jage kte,huu.
take care akak <3

.afiqah.

Atiqah Humaira said...

afiqah sayang.. xape,,kite saling menjaga each other ye.. love u.