Tuesday, February 9, 2010

Hati biarlah sebening air..

Diriku,
jika kamu  lupa.
aku ingin mengingatkan kamu semula pada satu fakta nyata yang kukuh dan jelas..
...iaitu....
~~ Allah itu tahu~~

Allah mengetahui segalanya.

Allah mengetahui kata hati kita. Yang kita nyatakan, maupun yang kita simpan rapat-rapat.


Allah mengetahui yang kelmarin, sekarang dan akan datang.


Dan paling penting, Allah mengetahui tentang kita lebih dari pengetahuan kita akan diri kita sendiri.


Diriku,
Maka manakah yang akan kamu pilih jika suatu saat kamu berada di persimpangan...
antara dua jalan..

Kata hati, ataukah petunjuk dari yang berpengalaman?!

Manakah yang akan kamu pilih bila kamu sedang berada dalam kesamaran?
mencari pencerahan, atau berdiam diri?
Manakah yang kamu akan pilih tatkala kamu berada dalam lubang maksiat?
berusaha untuk keluar atau terus hanyut lemas dalam lubang itu?

Manakah yang akan kamu akan utamakan, pabila kamu dituntut haknya oleh dunia atau akhirat?

senang cerita...
Study vs Dakwah.

yang manakah??

Kalau aku masih sulit untuk memilih, mungkin itu kerana aku belum YAKIN akan JANJI-JANJI ALLAH. Bahwa Allah tahu apa yang lebih baik buat aku.

” … Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui. “


(Al Baqarah :216)


Ya Allah, tunjukilah aku bahwa yang benar itu benar, dan kuatkanlah aku untuk melaksanakannya.


Tunjukkanlah pula kepada aku, bahwa yang buruk itu buruk. Dan hindarkanlah aku darinya.


Kami berlindung hanya pada-Mu

No comments: