Monday, January 21, 2013

Aku Rindu


Ya Rasulallah,
sesungguhnya aku ini rindu padamu..
sesungguhnya, aku ini lemah tiada MU,
sesungguhnya aku ini hina, tanpa bimbinganMU,
sesungguhnya aku ini kerdil tanpa pertolonganMU,
sesungguhnya ya Rasulallah saw,
hidupku ini gundah,
hidupku ini susah,
hidupku ini perit,
dengan kejahilan dan kealpaanku, dan umatMu..

sesungguhnya ya Rasulaalh,
beban ini berat,
perjalanan ini susah,
maka ya Rasulaallah,
pimpinlah aku,
hilangkanlah keresahan,
lulurkanlah kebencian,
dan gantilah segalanya dengan kasih sayang
dan syurga Rabbiku..

aku, umat kamu,
yang hina,
yang lemah,
memohon syafaatMu,
kerana aku,
tiada siapa,
tempat ku mengadu,
selain Engkau Kekasihku,
dan ALLAH,
cinta hatiku yang satu.

kasih Abadi, janji tidak dimungkiri.
Sollu 'Alaih..

*salam maulidurrasul*

No comments: